26.06.2025
ANUNȚ
UAT Comuna Borș anunță organizarea selecției candidaților pentru Consiliul de Administrație al S.C. APĂ CANAL BORȘ SRL
Procedura de selecție pentru cele 3 posturi vacante de administrator în Consiliul de administrație al S.C. APĂ CANAL BORȘ S.R.L. se organizează cu respectarea prevederilor O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, și a H.G. nr. 639/2023 și va cuprinde etapele:
- Selecția dosarelor de candidatură și întocmirea listei scurte;
- Evaluarea scrisorilor de intenție întocmite de candidații din lista scurtă;
- Interviul candidaților înscriși pe lista scurtă.
Posturile pentru care se organizează selecția: 2 posturi de administratori neexecutivi și un post de administrator executiv (director), din care cel mult unul poate fi funcționar public sau altă categorie de personal din cadrul autorităților sau instituțiilor publice.
Condiții generale:
- cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale UE și să aibă domiciliul în România;
- cunoașterea limbii române (scris și vorbit);
- capacitate deplină de exercițiu;
- stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
- apt din punct de vedere medical;
- nu a desfășurat activitate de poliție politică, astfel cum este definită prin lege;
- să nu fie condamnat pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, infracțiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de L. nr. 656/2002
- pe perioada mandatului să nu se afle în situații de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute de lege;
- să nu aibă înscrisuri în cazierul judiciar și cel fiscal;
- să nu facă parte din mai mult de 2 CA ale întreprinderilor publice.
Condiții specifice pentru toate posturile:
- studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalent;
- experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puțin 7 ani;
- experiență în administrarea sau managementul unor regii autonome sau societăți, inclusiv societăți din domeniul privat.
Condiții specifice pentru postul de Administrator 2 (director):
- Experiență în managementul financiar
- Participare la evenimente internaționale / europene
Nu pot fi selectate, nominalizate, desemnate și numite în funcția de administrator sau director în întreprinderile publice următoarele persoane:
a) senatorii;
b) deputații;
c) membrii Guvernului;
d) prefecții și subprefecții;
e) primarii și viceprimarii;
f) persoanele care au auditat situațiile financiare ale societății în cauză în oricare din ultimii 3 ani financiari anteriori nominalizării;
g) persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau care au fost condamnate pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, infracțiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală, prevăzute de L. nr. 129/2019
h) persoanele care nu pot ocupa funcția de administrator sau director, conform L. nr. 31/1990, republicată
i) persoanele care au fost sancționate de BNR, ASF, Comisia Națională a Valorilor Mobiliare
Dosarele de candidatură se vor depune/transmite în plic, închis și sigilat la sediul Primăriei Comunei Borș, loc. Borș nr. 200, Bihor - 417075, având ca termen limită data de 28.07.2025 ora 13:00 Pe plic se va menționa: “Procedura de selecție pentru pozițiile membru CA la APĂ CANAL BORȘ SRL.”
I. Pentru procedura de selecție prealabilă, în vederea selecției dosarelor de candidatură pentru lista scurtă se vor depune următoarele:
a) Copia act identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii
b) Copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice postului;
c) Copie după carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
d) Cazierul judiciar;
e) Cazierul fiscal de la consiliul local de care aparține candidatul, precum și de la ANAF;
f) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al ca1ndidatului
g) CV semnat de către titular pe fiecare pagină;
h) Dovada numirii în calitatea de administrator/manager
i) Declarație pe proprie răspundere
j) Alte documente relevante, după caz.
Rezultatul selecției dosarelor se va publica pe pagina de internet al UAT Comuna Borș. Candidații selectați care se vor regăsi în lista scurtă vor depune o Declarație de intenție, în 15 zile de la data afișării listei scurte.
Scrisoarea de așteptări, Planul de selecție, precum și Profilul C.A. și ale membrilor sunt pe primariabors.ro și apacanalbors.ro